Animación a la lectura

La lectura recreativa como actividad de mindfulness: implicaciones para los bibliotecarios del servicio de referencia de centros académicos

Leisure reading as a mindfulness activity: the implications for academic reference librarians

Pauline Dewan

The reference librarian, ISSN 1541-1117, vol. 64, n. 1, 2023, p. 1-16

Aplicaciones de audiolibros. Explorar las prácticas de lectura y las posibilidades técnicas de las funciones del reproductor

Audiobook apps: exploring reading practices and technical affordances in the player features

Elisa Tattersall Wallin

Information Research, ISSN 1368-1613, Vol. 27, n. 4, 2022

¿Qué quieren leer los niños? Un caso práctico sobre cómo una biblioteca de escuela primaria ayuda a la lectura por placer

What do children want to read? A case study of how one primary school library supported reading for pleasure

Chin Ee Loh, Sujia Gan & Sarah Mounsey

Journal of library administration, ISSN 1540-3564, Vol. 62, n. 7, 2022, p. 931-945

Comentarios de enseñanzas en la hora del cuento de bibliotecas públicas: análisis de métodos mixtos con implicaciones para el liderazgo bibliotecario

Instructional asides in public library storytimes: mixed-methods analyses with implication for librarian leadership

 

María Cahill & Erin Ingram

Journal of library administration, ISSN 1540-3564, Vol. 61, n. 4, 2021, p. 421-438