Publizitate-euskarriak

Ephemera Ataleko ikusmenaren inguruko zenbait bildumak, publizitaterako apeu gisa bat eraginkorra produktu eta merkataritza-establezimendu horien artean hauek nabarmentzen dira: kromoak, txartelak eta prospektuak, paipáis, sakelako egutegiak eta horma-irudiak eta etiketak merkataritza publizitate-hotelak.

1. Kromo

Kromoa gunetzat har daiteke paper sarritan erliebe bat eta erreproduzitzen duen itxura oso distiratsua, mota guztietako animaliak, itsasontziak, zioen adierazpena: loreak, soldadu, haurrak, emakumeak, etxeko eszenak eta funtzio nagusia dibertitzea dela eta zerbitzatu eta abar, joko-ekin dio haurrak bilduma zaletasuna txiki horiek irudiak. Mendearen erdialdetik aurrera, hasi dira bezeroen artean, denda eta establezimenduak edo XIX. izanen dira, eta, horrekin batera agertzen dira hainbat produktu komertzialak, batez ere, txokolateak eta gozokiak. Hasiera batean, baina geroago eta angeluzuzenak dira troquelados izango dira istorio bat kontatzea. El paso siguiente album argitaratu ahal izateko. Fabrikatzaileek coleccionarlos berehala sartzen irudiak kromo horiek asmoa du, didaktikoa zena eta ezagutzak zabaltzeko. kontu BNE bikaina txiki horien ordezkaritza paper-inprimakiak.

2. Merkataritza-Txartelak eta prospektuak tolestekoa

Produktu-txartelak eta saltokietarako genero zaharrenak dira eremuan. Ziren izateaz gain, publizitaterako apeu, normalean txiki bat emango zaie opari merkatariaren marka edo bezeroei eta ""-a sari gisa, oparitzen txartel batzuek eragin negatiboa izango du; gainera, loteria nazionalaren zenbaki bat edo sarrera bat antzerki-obra bat. Produktu asko erabiltzen da eta saltoki dituen publizitate-era ere: edariak, elikagaiak eta ehun-produktuen lehenengoen artean eta biltegiak, sastrerías, botikak, lurrin-dendetan, liburutegiak bigarrenen artean, besteak beste.

Beste zenbait txartel puntzonatuak, erliebeko grabatu dute, eta badira zati mugikorrak erraz baten bitartez, mekanismo, fitxen eta errematxeak ezaugarria da oinarri. bere erabiltzea buruzko irudi ikusgarriak agertzen den publizitatea inprimatuta kromolitografia. Sendagaien prospektuak orri bat baino gehiago izan daitezke eta batzuetan, narrazioak, ipuinak edo istoriotxo alusivas dituzten produktuaren edo merkataritza.

1994An BNE-bilduma handia hartzen du baino gehiago dituen txartel komertzialak-mila bostehun mila berrehun eta farmazia-produktuak dira., 40ko urteetako 50 eta xx. mendeko 60ko farmazia-laborategiek, posta bidaltzeko erabiltzen publizitatea medikuntzako profesionalak. informazioa modu iristen, propietateak dituzten merkataritza-txartela aurkeztu eta administrazioa.

3. Publizitate-Paipáis

Konoen jatorri-paipáis eta garatuz joan dira denboran zehar. Una bilakaeren garrantzitsuenak xx. mendearen hasiera izaten den publizitate komertziala horietako bi bikiren euskarri bihurtu nahi dituzte. Eginkizun berria bere gain hartzen du paipái publizitate hizkuntzaren aldaketa nabarmen bat da garraiatzaile gisa esanahiari tradizionala xedea: mezulari izatera pasa da galanterías izan gonbidapenak bateko mezulari kontsumoa gero eta erabiltzaile-kopuru. bilduma Ephemera ehun eta hirurogeita hamar paipáis kolore ugari daude publizitate bildu eta ikonografikoan, gazteen argazkiak 40 eta 50eko emakumezko amerikar xx. mendeko aurpegiak edo emakumezkoen, Gaspar Camps, haurrentzako jolas edo eszena eszena dibertigarriak marraztutako arte zezen-del marrazkilaria César Ruano Llopis kargutik kendu zuten.

4. Sakelako egutegiak

Merkatariak eta produktuen fabrikatzaileen urtero bitxi eta sektore horien gaineko ardura sakelako egutegiak asmoz bezeroei hauxe da bere lehendakari inprimatu publizitatea. Praktika hori XIX. mendeko azken hamarkadetan hasi eta gaur arte luzatzen. BNE txiki bat du. ordezkaritza publizitatea duten farmaziak, relojerías, papertegiak, poltsiko-almanakak jostailu-dendak, etab. baina nabarmena da erakusgai album bat jasotzen duen ehun eta berrogeita hamar almanakak inprimaturiko bartzelonako etxe bat gertu egin xx. mendeko lehen hamarkadetan.

 

5. Horma-Egutegiak

Horma-egutegiak txikiak dira kartelak ilustratuak azpiko aldean prendían egutegiko orriak. Merkatariek egiten zuten izena, produktuen edo merkataritza jarduerak eta inprimatu batean bihurtu eta horien ordez, urte batzuetara, apaingarria eta publizitate-xedea ibilgailu. irudiak eta publizitaterako apeu ziren haur-jolasak edo erakargarri batzuk horrenbestetan eskuratu zuten merkatari eta fabrikatzaile batzuek ondo joan zen batek erabili ezean erabil eskainitako produktuetarako haurrentzat-helduak.

 

6. Hotel-etiketak

Etiketa-bilduma hotel bildumakoa Ephemera de la Biblioteca Nacional ordezkari izan ziren bolumenari dagokionez, eta kalitatearen ezaugarrien araberakoa da. Etiketa horiek, eta obra-zati liluragarri la historia de los hotel la edad dorada bidaiariaren da 1900. urteaz geroztik hasi zen 1960. urtera arte. Urte horietan etiketak erabili ziren hotelak eta aplikatutako baúles, maleten eta publizitate gisa era guztietako ekipajea hoteleko langileek berek Nabarmentzen Da, batez ere eta botoiak. testa etiketak bilduma aurkeztu dagokionez, hotel-establezimendu mota ezberdinen luxuzko hotelak-hiriburu nagusietan baino gehiago daude). Aipatu behar da aniztasuna ere geografikoa, hotel-etiketak mundu osoko bilduma.

Non kontsultatu

Katalogoak